Assassin's creed 3

För ungefär två veckor sen så hade steam REA på assassin's creed 3 och jag passade på att fynda deluxenverionen för ynka 130 kr. (Steam är ett program där man köper spel för er som inte vet.)
 
AC3 är verkligen ett jättebra spel och det återspeglar verkligen tiden jättebra som spelet utspelar sig i. Hästarna på AC3 är verkligen intressanta men de är verkligen inte som sso-hästarna. De ser fösrtås mycker verkligare ut men de här är verkligen veklingar jämfört med våra kusar.
 
För det första så kan de inte hoppa ner för klippar för där är det en osynlig vägg. Men bara när man sitter på en häst. Kliver man av hästen så kan man hoppa ner från vad som helst. Om du tappar bort din häst eller om den fastnar någonstas så har du såklart en visselpipa som du blåser i. Då kan du rida iväg mot horisonten med din nya häst och skita i den gamla som inte ville hoppa ner från en en meters klippa. (Denna process återupprepar väldigt ofta tyvärr..)
 
Eftersom att jag tröttnat på att blogga om sso hela tiden så hoppas jag på att det är lungt med er att jag bloggar om andra spel och annat roligt som hänt mig också. Bloggandet om sso kommer såklart inte att försvinna men det känns bra att variera lite.

Kommentarer
Postat av: Matilda Greenstone

Vad gör man i spelet? Alltså är det typ krig eller? ^^

Svar: Det utspelar sig i nutid men med hjälp av en speciell maskin kallad "Animus" så kan vissa personer se sina förfäders minnen. Så historien utspelar sig lite på två olika platser. Svårt att förlklara som ett svar men man kan nog googla på det också <3
Kate Mistwood

2014-01-27 @ 06:00:01



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0